Alapozó mozgásfejlesztés
Jelentkezz foglalkozásunkra
Időpont egyeztetés

Mi az Alapozó mozgásfejlesztés?

Az Alapozó mozgásfejlesztés egy komplex, szenzomotoros szemléletű mozgásterápia, amelynek fő célja az idegrendszer érésének és fejlődésének támogatása. A foglalkozások során a gyermekek játékos feladatokon haladnak végig, amelyek a fejlődés alapvető mozgáslépcsőire épülnek. A célzott mozgásingereknek köszönhetően újraindulhatnak és megerősödhetnek azok az idegrendszeri folyamatok, amelyek szükségesek a magasabb rendű képességek kialakulásához.

Kinek ajánlott??

 5–12 éves korú gyermekeknek.

Az Alapozó mozgásfejlesztés segíthet, ha az alábbi jeleket tapasztalod gyermekednél:

  • Megkésett mozgás- vagy beszédfejlődés (pl. kimaradt a kúszás/mászás, 2,5 éves kor után indult a beszéd, vagy nem ejt tisztán hangokat).
  • Mozgásügyetlenség (pl. koordinálatlan nagymozgások, finommotorikus ügyetlenség, nehézkes ceruzafogás).
  • Tanulási nehézségek (pl. olvasási/szövegértési problémák, olvashatatlan íráskép).
  • Figyelem- és koncentrációs zavarok.
  • Kialakulatlan dominancia 5 éves kor felett.
  • Viselkedésbeli problémák (pl. nyafogás, dührohamok, nyugtalanság).

Hogyan működik a fejlesztés?

A foglalkozások heti 2 alkalommal, kiscsoportos (6 fős) formában zajlanak, és átlagosan 1-2 évig tartanak.

  1. Állapotfelmérés: A csatlakozást minden esetben egy komplex mozgásvizsgálat és szülői konzultáció előzi meg. Ez biztosítja, hogy a program a gyermek egyéni szükségleteihez igazodjon.
  2. Foglalkozások: A 60 perces foglalkozásokon a gyerekek játékos feladatokkal fejlesztik a mozgáskoordinációt, a finommotorikát, a szem–kéz koordinációt, valamint a térbeli- és időbeli tájékozódást. Bár nem tanítanak írni vagy olvasni, a gyakorlatok elősegítik ezeknek a készségeknek a zökkenőmentes elsajátítását.
  3. Szülői tájékoztatás: A szülők félévente és év végén szóbeli konzultációt kapnak a gyermek fejlődéséről.

Milyen eredmények várhatók?

Az Alapozó Terápia egy komplex módszer, amely számos területen segíti a gyermekek fejlődését, hogy sikeresebben boldoguljanak az iskolában és a mindennapi életben.

  • Felkészülés az iskolára: A terápia fejleszti a térbeli és időbeli tájékozódást, a ritmusérzéket, a memóriát, valamint az észlelést és érzékelést. Ezek a készségek kulcsfontosságúak az írás, olvasás és számolás könnyebb elsajátításához.
  • Jobb iskolai teljesítmény: A terápia javítja az írásképet, a figyelem- és koncentrációs képességeket, és segíthet, ha a gyermeknek olvasási vagy számolási nehézségei vannak.
  • Javult mozgáskoordináció: A gyakorlatok erősítik az egyensúlyérzéket, a nagymozgásokat, a szem-kéz és szem-láb koordinációt. Segítenek a kézdominancia kialakításában és a finommotorika (kézügyesség, ceruzafogás) fejlesztésében.
  • Fejlettebb anyanyelvi készség: Támogatja a beszédfejlődést, segít a szókincs bővítésében és a helyes beszédprodukció kialakításában.
  • Növekvő önbizalom: Mivel a fejlesztés a gyermek egyéni érdekeit és személyiségét veszi figyelembe, a sikerek révén a gyermek önbizalma és pozitív énképé erősödik.
  • Jobb figyelem és kitartás: A foglalkozások segítik a koncentrációt, a feladattartást és a monotonitástűrést, amelyek elengedhetetlenek a tanulási folyamatokban.
  • Javítja a mozgáskoordinációt, a finommotorikát és a dominancia kialakulását.
  • Támogatja a beszéd- és anyanyelvi készségek, valamint az olvasástanulás fejlődését.
  • Növeli a tantárgyi teljesítményt és az önbizalmat.
  • Fejleszti a figyelmet, a kitartást és a feladattudatot.